<<< wstecz

OTWÓRZ MYJNIĘ

Potencjalny amator otwarcia AUTO MYJNI zaczyna od tego że za każdym razem jak myje swoje autko to widzi że stoi w kolejce, więc mnoży ilość aut przez czas i wychodzi mu że za rok będzie milionerem. Może tak było w Polsce 30 lat temu, dzisiaj w jednym przypadku na 50...

Każdy dobrze wyglądający biznes rodzi natychmiast konkurencję.

Nowo powstała myjnia myśli że niską ceną wyeliminuje z rynku starą myjnię . Nie zawsze się to sprawdza, wiele zależy od marki/firmy budującej myjnie, są stare niemieckie, szwajcarskie i nowe wchodzące na rynek ceną (niską ceną) .Te ostatnie mają wyliczone, że myjnia musi działać bez awarii w okresie gwarancji, a po gwarancji musi mieć sprawny serwis... (dla klienta teoretycznie nie ma to znaczenia)

I co wtedy? Nowa myjnia musi podnieść cenę usługi. I co wtedy? powstaje kolejna nowa konkurencyjna myjnia, czasem się zdarza że to "pralnia", albo sieciówka więc daje niższą cenę (i niższą jakość usługi), i wtedy niektórzy stają się nerwowi, dochodzi do ......

Najważniejsze trzy rzeczy przy otwarciu myjni to 1. Lokalizacja, 2. Lokalizacja, 3. Lokalizacja, kolejne to trwałość urządzeń myjni - technika wysokociśnieniowa, jakość wody, cena paliw to wielkie minusy. Moda na mycie i względna zamożność już ma miejsce.

Powinieneś wiedzieć że:

  • Cena usługi mycia zawsze jest ważna, dlatego od blisko 4 lat jej nie podnosimy, 1 zł = 40 sek. mycia, daje nam to 40% rentowności i tak już zostanie.
  • Żywotność urządzeń wysokociśnieniowych jest bardzo słaba, po kilku latach intensywnej eksploatacji awaryjność cotygodniowa jest normalnością (koszty).
  • Jeżeli koszt inwestycji myjni nie zwróci się w max 4 lata biznes staje się zajęciem hobbystycznym.
  • Zastanawia cię dlaczego są myjnie z ceną mycia 1 zł = 60 sek.? - myjnia nie jest ich jedynym biznesem, mają duży obrót, są jeszcze na gwarancji, nie ponoszą wszystkich kosztów (np.; ochrony środowiska itp.), chcą zmonopolizować rynek wycinając konkurencję i dopiero wtedy podnoszą ceny(!), walczą o przetrwanie bo źle ocenili popyt w danej aglomeracji i niepotrzebnie postawili kolejną myjnię, wreszcie czasem bywa że są pralnią pieniędzy ....
  • wybierając producenta myjni nie oszczędzaj, chociaż i tak z myjniami jest jak z pralkami, lodówkami, samochodami, te produkowane dzisiaj nijak jakością/trwałością mają się do tych sprzed dekady.
  • Coś o tym wiemy bo jesteśmy w tym biznesie prawie 3 dekady, choć ostatnio bardziej hobbystycznie do tego podchodzimy.

Napisz do nas chętnie podpowiemy.